Paikuse Lasteaed Paikuse maja ja Seljametsa maja on mõlemad rahvusvahelise keskkonnamärgise “Roheline lipp” omanikud.
Projekti lühikirjeldus:
Roheline Kool ( Ecoschools global ) on ülemaailmne programm, milles osaleb koole/lasteaedasid 67 riigist.
Programmi eesmärgiks on keskkonnahariduse abil edendada jätkusuutlikku arengut.
Programmi suurim saavutus on kahtlemata fakt, et selle tulemusena kasvab põlvkond põlvkonna järel jätkusuutlikult mõtlevaid keskkonnateadlikke inimesi.
Eestis koordineerib programmi Tartu Loodusmaja.
VAATA meie lasteaia blogi siit:
Paikuse maja: http://paikuselasteaed.blogspot.com/2018/11/mis-on-roheline-kool.html link opens on new page
Seljametsa maja: http://rohelineseljametsa.blogspot.com/link opens on new page
Programmist saab lähemalt lugeda Eesti rohekooli lehelt siit: www.rohelinekool.eelink opens on new page
Ja rahvusvaheliselt lehelt siit: https://www.ecoschools.global/link opens on new page
Programmis osalemist toetab Keskkonnainvesteeringute Keskus, Tallinna Keskkonnaamet, Tallinna Haridusamet ja Pärnu Linnavalitsus.
Õppeaasta 2024-2025 teemad Paikuse Lasteaias:
Paikuse maja:
TERVIS JA HEAOLU- Tervisliku toitumise olulisus, toidutaimede kasvatamine. Liikumine, hügieen, vaimne heaolu, haigused. Mida teeme? Miks? Õuesõppe tegevuste korrapärane läbiviimine, rohelusele tähelepanu pööramine. Liikumise vajalikkus, kehaline aktiivsus, pärimuslikud liikumistegevused, liikumisvõimalused lasteaia õuealal.
TOIT- Milleks vajame toitu, mõistlik tarbimine, kust ja kuidas jõuab toit meie lauale? Vanaaja taluköögi ja toitumise kombed. Taimse teisipäevaga jätkamine. Lastel iseseisev toidu taldrikule tõstmine. Toidujäätmete loomatoiduks suunamine. Õppeköögi sihipärane kasutamine.
VESI- Vee vajalikkus, vesi kui elukeskkond, vesi looduses, säästlikkus- kraanide õigeaegne sulgemine, vihmavee kogumine, taastäidetavate pudelite kasutamine, lekete kiire parandamine. Vee kasutuse jälgimine seoses aastaaegade vahelumisega.
Seljametsa maja
TRANSPORT- jalgsi käimise propageerimine, rattapäevade korraldamine, laste ja õpetajate aktiivse liikumise ja sõidujagamise propageerimine.
ÕUEALA Kes elab ja mis kasvab meie õuealal ja selle lähiümbruses? Taimede ja puude tähistamine liiginimedega, nimetuste tundmaõppimine, õuesõppetegevuste läbiviimine.
KLIIMAMUUTUSED- taimetoidu päevadega jätkamine. Ümbertöödeldud materjalist tehtud paberi kasutamine ja paberi säästmine, asjade väärtustamine, tarbimise vähendamine, taaskasutus ja ümbertöötlusse suunamine, energia säästmine. Ilmavaatluste korrapärane läbiviimine kõikide aastaaegade vältel. Ilmastiku prognoosimine.