Õppekasvatustöö planeerimisel lähtutakse Koolieelse lasteasutuse seadusest, Paikuse lasteaia õppekavast, mis on koostatud lähtuvalt riiklikust õpekavast, rühma päevakavast.
Õppekasvatusprotsessi üldeesmärk on lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ja lasteaia koostöös. Eesmärgist lähtuvalt toetab lasteaed lapse kognitiivset, füüsilist, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut, mille tulemusel kujuneb lapsel:
terviklik ja positiivne minapilt ning ümbritseva keskkonna mõistmine;
otsustus- ja vastutusvõime;
oskus mõista häid käitumistavasid ja nende vajalikkust igapäevaelus;
enesevalitsemise ja koostöö oskus;
kehaline aktiivsus ja arusaam oma tervise hoidmise tähtsusest;
õpihuvi- ja tegutsemisoskused;
Õppe- ja kasvatustegevused toimuvad:
mängu kaudu – mäng on koolieelses eas lapse põhitegevus, mis toetab isiksuse terviklikku arengut ning võimaldab lapsel ümbritseva maailma sügavama tunnetuse kaudu omandada mõtlemis- ja probleemilahendamisoskusi, eneseväljendamis- ja suhtlemisoskusi ning samuti empaatiavõimet ja iseseisvust jms;
arvestades lapse arengut ja individuaalsust– iga lapse arengu ja õppimise soodustamiseks on vaja õppe- ja kasvatustegevusi individualiseerida, sest kõik lapsed on ainulaadsed, erinedes suuresti nii võimete kui arengutempo poolest;
lõimitult – lapse tunnetus on koolieelses eas valdavalt terviklik ja see väljendub praktilise tegevuse kaudu, mistõttu on oluline rajada õppe- ja kasvatusprotsess erinevate valdkondade teadmisi lõimivatele tegevustele;
Õppetöö kavandamine on laste süsteemse ja järjepideva arendamise aluseks ning see toimub nädala- või projektõppe plaani alusel. Rühmaõpetajal on laste huvist lähtuvalt vabadus valida temaatikat, mille kaudu tegevusi kavandada ja teadmisi omandada. Tegevused toimuvad päeva lõikes erinevaid valdkondi lõimides.
Lõimitakse järgmisi valdkondi:
mina ja keskkond
keel ja kõne
matemaatika
kunst
muusika
liikumine
Lähtuvalt laste vanusest ja arengutasemest saavutatakse loetelus olevate tegevuste kaudu püstitatud eesmärgid. Toimib järjepidevuse printsiip. Õpisisu toetab õpetamise printsiipe: lähemalt – kaugemale ja üksikult üldisele.