Lapse arengu hindamine ja toetamine

Lapse arengu jälgimine

Lapse arengu jälgimine on osa igapäevasest õppe- ja kasvatusprotsessist, mille käigus kogutakse informatsiooni lapse arengu erinevatest valdkondadest. Selgitatakse välja lapse baasoskused/teadmised, tema tugevad küljed ja toetutakse nendele oma igapäevatöös tagamaks lapsele eduelamus.

Kõikide laste arengut analüüsitakse ja hinnatakse vähemalt kord aastas, tulemused fikseeritakse ELIISI arengutabelites. Kogutud informatsioon on aluseks arenguvestluste läbiviimisel lapsevanemaga. Vajadusel sõlmitakse õpetaja ja lapsevanema vahel kokkulepe IAK koostamiseks ja edasiseks arendustööks.

Põhimõtted:

  • lapse arengu hindamise aluseks on eeldatavad tulemused üldoskustes ning õppe- ja kasvatustegevuse valdkondades;

  • lapse arengut kirjeldatakse lapsest lähtuvalt väärtustades lapse pingutusi, saavutusi ning tunnustades lapse toimetulekut, arenemist, positiivseid hoiakuid ja huvi;

  • hindamise meetodite valikul lähtutakse lapse individuaalsetest vajadustest ja arengutasemest;

  • laste arengu hindamisprotsessi kaasatakse lapsevanemad.

Meetodid:

  • meetoditena on kasutusel vaatlus, intervjuu, vestlus, küsitlus, jooksvad tähelepanekud, laste joonistuste analüüs läbi aastate (nt maja, puu, lill, inimene);

  • tunnetustegevuste hindamisel kasutatakse sündmuste järjestamist seeriapiltide järgi, mõistete võrdlemist, piktogramme, klassifitseerimist;

  • laste psühholoogilis- pedagoogiliseks hindamiseks kasutab tugiõpetaja vajadusel J. Strebeleva poolt välja töötatud metoodikat;

  • valmisolekut kooliks hinnatakse sügisel lugemiseelduste ja kevadel 6-7 aastaste laste koolivalmidustestidega;

  • koolimineva lapse kohta koostatakse koolivalmiduskaart, milles on kirjeldatud lapse üldoskuste ning õppe- ja kasvatustegevuse valdkondade arengutulemused.

Laste arengu jälgimise ja hindamise ajaline jaotus:

  • jälgimise ja hindamise tegevused planeeritakse rühma tegevuskavasse:

  • arengu jälgimine ja arengumapi koostamine on pidev aastaringne protsess.

Avaldatud 09.04.2025. Viimati muudetud 27.05.2025.